W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

XML

Treść

ZARZĄDZENIE  nr 2 /2003

Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 6

w  Jastrzębiu Zdroju

z  dnia  22.11.2003 r.

 

w sprawie : wprowadzenia procedur przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej nr 6

Na podstawie : Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. Dz 2000 r. nr 98, poz.1071). Rozporządzenia Rady Ministrów  dnia 08.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Dz 2002 r. nr 5,  poz. 46), zarządza się co następuje:

§  1

Ustala się Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej nr 6.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2004 r.

PROCEDURA PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

w Szkole Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka w Jastrzębiu Zdroju

Podstawa prawna

Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., nr 98, poz. 1071).

Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz. 46).

Rozdział I

Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:

a)     dyrektora,

b)    wicedyrektora.

Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski codziennie od godz. 8.00 do 15.00, w czwartki  od godz. 8.00 do 16.00.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.

Wzór protokołu, o którym mowa w pkt 2 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury.

Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.

Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.

Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimy.

a)     Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:

a)        liczba porządkowa,

b)       data wpływu skargi/wniosku,

c)        data rejestrowania skargi/wniosku,

d)       adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,

e)        informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,

f)        termin załatwienia skargi/wniosku,

g)       imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,

h)        data załatwienia,

i)         krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy,

Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.

Rozdział II

Kwalifikowanie skarg i wniosków

Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.

Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest rejestru skarg i wniosków.

Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznani.

Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.

Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.

Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.

Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

 

Rozdział III

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.

Imienny wykaz osób upoważnionych do rozpatrywania skarg/wniosków zawiera załącznik nr 2 do niniejszej procedury.

Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:

a)        oryginał skargi/wniosku,

b)       notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,

c)        materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,

d)       odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,

e)        inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

a)        oznaczenie organu, od którego pochodzi,

b)       wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,

c)        faktyczne i prawne uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,

d)       imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.

Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.

Rozdział IV

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.

Skargę/wniosek rozpatruje się:

a)        do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny,

b)       do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające,

c)        do dwóch miesięcy, gdy skarga/wniosek jest szczególnie skomplikowana,

Do siedmiu dni należy:

a)        przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,

b)       przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości,

c)        przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów,

d)       przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia,

e)        zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,

f)        udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.

 

Załączniki:

1) protokół przyjęcia skargi ustnej,

2) imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków

 

Załącznik nr 2

 

Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania

 skarg i wniosków:

 

1. Wicedyrektor szkoły              - mgr Monika Piekarska

2. Pedagog szkolny                  -  mgr  Pawłowska Ewa

Załączniki