W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Dostępność architektoniczna placówki

Lead

Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać: 1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. 2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind. 3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. 4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. 5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. 6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć. W tej sekcji można zawrzeć także inne informacje skierowane do osób niepełnosprawnych, na przykład opis sposobu dojazdu, inne sposoby porozumiewania się itp. Dobrymi praktykami są także umieszczenie informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia, w języku migowym oraz dodanie fotografii budynku. Podmiot może dalej umieścić dodatkowe, nieobowiązkowe informacje, na przykład: deklaracja o chęci osiągnięcia lub osiągnięciu poziomu wyższego od wymagań prawnych, na przykład „Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA”, „Zapewniamy informacje przetłumaczone na polski język migowy” itp., deklarację o poprawieniu obecnej sytuacji, na przykład „Do końca 2022 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych”, „Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo” itp., łącze do sprawozdania z oceny dostępności strony internetowej lub aplikacji mobilnej wykonanej przez podmiot publiczny lub podmiot zewnętrzny. Poza wspomnianymi wymaganiami Deklaracja Dostępności może zawierać również inne elementy i informacje, które mogą być użyteczne pod kątem zapewnienia i informowania o dostępności. Takie elementy mogą być dodane do Deklaracji wedle uznania.


Dostępność architektoniczna placówki

XML

Treść

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ:

1. Główne wejście do budynku jest dostosowane szerokością dla osób poruszających się na wózkach, po lewej stronie znajduje się podjazd dla wózków, którym można dostać się do szkoły.

2. Wejście od strony boiska nie posiada wjazdu, natomiast posiada szerokie drzwi, które zamykane jest podczas działania szkoły.

3. Oba wejścia nie są zabezpieczone bramkami.

4. Szkoła nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

5. Szkoła nie jest wyposażona w pętlę indukcyjną.

6. Budynek nie posiada windy, ani platformy, która umożliwiłaby poruszanie się osobom będących na wózkach.

7. Korytarz tylko na parterze dostosowany jest dla osób poruszających się  na wózkach inwalidzkich. Przemieszczanie się na pierwsze i drugie piętro jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez korzystanie ze schodów, które znajdują się na korytarzach szkolnych.

8. Budynek nie jest wyposażony w toaletę dla osób niepełnosprawnych.

9. Do szkoły i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

10. W budynku jest zatrudniona osoba potrafiąca posługiwać się językiem migowym, mogąca bezpośrednio pełnić funkcję tłumacza, jak również udzielić pierwszej pomocy.

11. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną ewakuację poprzez oznaczenie dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instruktaże dla osób odpowiedzialnych za ochronę przeciwpożarową.

12. Szkoła nie posiada parkingu, ani wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób  niepełnosprawnych.

13. Na stronie internetowej szkoły umieszczona jest deklaracja o dostępności.