ZASADY ARCHIWIZOWANIA I UDOSTĘPNIANIA DANYCH

ZAWARTYCH W ARCHIWUM SZKOŁY

Dokumentacja jednostki archiwizowana jest we własnym zakresie.

Za zgodą dyrektora szkoły zainteresowanym są udostępniane dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwum, z wyłączeniem danych osobowych oraz dokumentów objętych tajemnicą państwową lub służbową. Udostępnianie dokumentacji odbywa się w obecności upoważnionego pracownika, bez możliwości wynoszenia akt poza archiwum.

W placówce prowadzone jest archiwum zakładowe, w którym przechowywane są akta spraw ostatecznie załatwionych, teczki akt osobowych byłych pracowników, dokumentacja dotycząca przebiegu kształcenia uczniów oraz pracy pedagogicznej i dydaktycznej szkoły. Placówka udostępnia dane z zakładowego archiwum na pisemny wniosek zainteresowanego.

W archiwum gromadzone są akta w dwóch kategoriach:

A - akta wieczyste

B - akta bieżące - archiwizowane od 3 - 15 lat /zgodnie z instrukcją/

Część A zawiera:

  • projekty organizacyjne szkoły
  • arkusze ocen
  • księgi ewidencji dzieci
  • księgi ewidencji uczniów
  • akta osobowe pracowników
  • sprawozdawczość
  • protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej

Część B zawiera:

  • bieżąca korespondencja z jednostkami administracyjnymi,
  • bieżąca korespondencja z Wydziałem Edukacji i Kuratorium Oświaty
  • dzienniki lekcyjne
  • dzienniki zajęć pozalekcyjnych
  • ewidencja zasobu bibliotecznego
  • dokumenty dotyczące dyscypliny pracy / urlopy, absencja, księgi wyjść/
  • dokumentacja dot. BHP / odzież ochronna/
  • dokumentacja wycieczek szkolnych
  • zamówienia publiczne
  • świadczenia dla uczniów
  • profilaktyka i resocjalizacja
  • skierowania do kształcenia specjalnego
  • nauczanie indywidualne

Zasoby archiwum mogą być udostępniane:

  • organowi prowadzącemu
  • organowi nadzorującemu
  • pracownikom szkoły
  • osobom prywatnym na pisemny wniosek , pod warunkiem, że udostępniane dane nie naruszają ustawy o ochronie danych osobowych.